Rautajärven kesä ja hankkeen kuulumisia

15.9.2022

Rautajärven kesä käynnistyi 11.6. Avoimet kylät -tapahtumalla, koululla oli ohjelmaa pop up -kahvila, yhteislauluja, bänditreenit, tietoa Suvi-vesiensuojelu hankkeesta ja kukkakävely. Noin 25 henkilöä osallistui tapahtumaan.

Kesän aikana järjestettiin neljä iltatoria, milloin myös koulun ovet olivat avoinna. Lisäksi koululle pääsi joka keskiviikko pelaamaan biljardia, lukemaan kyläkirjastoon jne.

Rautajärven markkinoiden 30.7. ja iltatorin 5.8. aikana koululla oli opetustaulunäyttely, jota kävi katsomassa yli 200 henkilöä.

Rautajärven koululla ja torppakylällä on kevään ja kesän aikana käynyt paljon vieraita Tampereen entiset nuoret -ryhmä, Pirkan Helmen hallitus, Rakennuskulttuurikeskus Piirun väkeä ja Pihtiputaan maalle muutto matkalaiset.

Rautajärvellä on liikuttu kesän ajan aktiivisesti. Tupenpurijat on järjestänyt ohjattuja tunteja koulun pihalla lapsille ja aikuisille. Rautajärven urheilukentällä on pelattu pesäpalloa joka tiistai. Rautajärven seudun Kylät Oy yhdessä EloTähkän kanssa vuokrasi kesän ajan kajakkikaksikoita ja sup-lautoja. Ilmainen soutuvene on myöskin ollut käytössä Rautajärvellä. Uusi frisbeegolf -rata on kerännyt mukavasti heittäjiä ja lämmin kesä sai ihmiset uimaan ja Auraanpohjan uimarantaan uusittiin laituri palvelemaan paremmin uimareita.

Lisäksi on liikuttu luonnossa kukkakävelyn, metsäillan ja vesille illan aikana.